Zespół Szkolno - Przedszkolny w Porębie Radlnej

  • Kontakt

    Zespół Szkolno Przedszkolny
    w Porębie Radlnej

    Poręba Radlna 119

    33-112 Tarnowiec

  • Kalendarium

    Wtorek, 2024-05-14

    Imieniny: Bonifacego, Julity

Spotkania z matematyką.

Głównymi celami podczas spotkań z matematyki w ramach projektu „Przyszłoć to dziś – Poręba Radlna” jest:

 

wyrównanie umiejętności i utrwalenie bieżącego materiału tak, aby uczeń mógł aktywnie uczestniczyć w lekcjach matematyki,

 kształtowanie umiejętności myślenia i jasnego formułowania wniosków,

 przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu problemów z życia codziennego.

 

Uczestnicząc w zajęciach  (2 godz. tygodniowo) uczniowie:

 rozwijają sprawność rachunkową (cztery działania arytmetyczne, kolejność wykonywania działań),

rozwijają  pamięć oraz umiejętności logicznego rozumowania,

przygotowują się  do samodzielnego rozwiązywania prostych zadań, wyrabiają  nawyk korzystania z różnych źródeł informacji,

kształcą umiejętności przedstawiania rozwiązania zadania w sposób czytelny,

rozwijają  umiejętności opisywania przez uczniów w języku matematyki prostych sytuacji,

wyrabiają nawyk sprawdzania uzyskanych rozwiązań,

kształtują umiejętności przedstawiania rozwiązania zadania w sposób czytelny,

analizują  zagadnienia i problemy matematyczne,

utrwalają  umiejętności zdobyte na lekcjach matematyki,

przygotowują się  do wykorzystania wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu problemów życia codziennego,

przyzwyczają się do samodzielnego uczenia się, systematyczności, pracowitości i wytrwałości.

      Podczas zajęć stosowane są  różne formy pracy: praca w grupach, praca indywidualna, elementy wykładu, pogadanka, praca z tekstem, projektowanie, konkurs zadaniowy, dyskusje, scenki dramowe. Zajęcia prowadzone są  przede wszystkim metodami aktywnymi, mającymi na celu rozwijanie samodzielności w zdobywaniu i utrwalaniu wiedzy.

Na stronie internetowej GWO uczniowie mają dostęp do pakietu kilkudziesięciu programów edukacyjnych ściśle skorelowanych z resztą materiałów.  Korzystają  z tablicy multimedialnej.