Kontakt

Zespół Szkolno Przedszkolny  w Porębie Radlnej

Poręba Radlna 119

33-112 Tarnowiec

Kalendarium

Czwartek, 2019-10-17

Imieniny: Antonii, Ignacego
Jesteś tutaj: Start / Innowacje pedagogiczne

Innowacje pedagogiczne

Artykuły

Innowacja pedagogiczna „Szkolny wolontariat – bezinteresowna pomoc potrzebującym” 2019/2020

2019-10-15

Głównym celem innowacji jest niesienie pomocy innym, a także uwrażliwienie młodego pokolenia na potrzeby drugiego człowieka, tworzenie trwałych podstaw wolontariatu w szkołach oraz przygotowanie młodzieży do społecznego działania na rzecz osób potrzebujących oraz:

Więcej o: Innowacja pedagogiczna „Szkolny wolontariat – bezinteresowna pomoc potrzebującym” 2019/2020

Innowacja pedagogiczna „W krainie baśni, bajki i fantazji” 2019/2020

2019-10-09

W tym roku szkolnym kontynuujemy w przedszkolu realizację innowacji „W krainie baśni, bajki i fantazji”. Jej celem jest promocja czytelnictwa wśród najmłodszych,  zachęcenie i zmotywowanie dzieci do regularnego kontaktu z książką i rozwijanie ich kreatywności  w oparciu o literaturę, a w rezultacie nauczenie dzieci czerpania przyjemności z czytania. W tym roku stawiamy też na wychowanie do wartości, dlatego na wspólną lekturę wybierzemy utwory opowiadające o tym czym jest: szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga, samodyscyplina, szczęście… Mamy nadzieję, że te spotkania z książką będą nie tylko inspiracją do ciekawych rozmów i zabaw, ale przede wszystkim podstawą budowania i wzmacniania empatii.

 
Więcej o: Innowacja pedagogiczna „W krainie baśni, bajki i fantazji” 2019/2020

Innowacja pedagogiczna "Młody konstruktor" 2019/2020

2019-10-09

Innowacja pedagogiczna  „Młody konstruktor"- koło majsterkowicza .

Założeniem innowacji pedagogicznej „Młody konstruktor” jest wprowadzenie uczniów do majsterkowania i konstruowania jako atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu, rozwijającej pomysłowość, kreatywność, samodzielność i zdolności manualne. 

Więcej o: Innowacja pedagogiczna "Młody konstruktor" 2019/2020

Innowacja pedagogiczna z plastyki 2019/2020

2019-10-09

 

Zajęcia skierowane są do dzieci i młodzieży  ze szkoły podstawowej klas IV- VIII. (Zespół Szkolno-Przedszkolny  im. Ks. Jana Twardowskiego w Porębie Radlnej). Udział w nich jest dobrowolny i ogólnie dostępny. Innowacja ta jest możliwością rozwinięcia własnego warsztatu artystycznego, poszerzenia wiedzy artystycznej oraz możliwością pracy wg własnych zainteresowań plastycznych (możliwość zaprezentowania się na wystawach i konkursach szkolnych, międzyszkolnych, ogólnopolskich) uczniów zainteresowanych sztuką lub szczególnie uzdolnionych. 

Więcej o: Innowacja pedagogiczna z plastyki 2019/2020

Innowacja pedagogiczna z chemii 2019/2020

2019-10-07
Powiększ zdjęcie

Pomysł stworzenia innowacji powstał w celu wzbudzenia i pogłębiania chemicznych zainteresowań uczniów. Jest on przedsięwzięciem, które ma na celu odejście od tradycyjnego sposobu przekazywania wiedzy. Jego zadanie to usamodzielnienie pracy ucznia w procesie kształcenia, rozwinięcie twórczej inwencji i zachęcenie go do podejmowania nowych inicjatyw.Rozwój dziecka odbywa się przez jego własne działanie, sam poznaje świat i zmienia go. Innowacja ta ma za zadanie wykształcenie u uczniów umiejętności praktycznych – posługiwania się sprzętem i szkłem laboratoryjnym, planowania oraz realizację eksperymentów, dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych w kontakcie z odczynnikami chemicznymi i substancjami niebezpiecznymi z życia codziennego. Zajęcia odbywać się będą głównie w formie przeprowadzania doświadczeń chemicznych, co ułatwi poznanie tej trudnej dyscypliny nauki, a jednocześnie uwrażliwi uczniów na potrzeby środowiska. W ramach innowacji uczniowie będą zdobywać głównie umiejętności praktyczne.

Więcej o: Innowacja pedagogiczna z chemii 2019/2020

Realizacja innowacji pedagogicznej.

2019-06-26
Powiększ zdjęcie

Pomysł stworzenia innowacji powstał w celu wzbudzenia i pogłębiania chemicznych zainteresowań uczniów. Jest on przedsięwzięciem, które ma na celu odejście od tradycyjnego sposobu przekazywania wiedzy. Jego zadanie to usamodzielnienie pracy ucznia w procesie kształcenia, rozwinięcie twórczej inwencji i zachęcenie go do podejmowania nowych inicjatyw.Rozwój dziecka odbywa się przez jego własne działanie, sam poznaje świat i zmienia go. Innowacja ta ma za zadanie wykształcenie u uczniów umiejętności praktycznych – posługiwania się sprzętem i szkłem laboratoryjnym, planowania oraz realizację eksperymentów, dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych w kontakcie z odczynnikami chemicznymi i substancjami niebezpiecznymi z życia codziennego. Zajęcia odbywać się będą głównie w formie przeprowadzania doświadczeń chemicznych, co ułatwi poznanie tej trudnej dyscypliny nauki, a jednocześnie uwrażliwi uczniów na potrzeby środowiska. W ramach innowacji uczniowie będą zdobywać głównie umiejętności praktyczne. 

Więcej o: Realizacja innowacji pedagogicznej.

Innowacja pedagogiczna ,,Akademia kulinarna”.

2019-03-06
Powiększ zdjęcie

Innowacja pedagogiczna ,,Akademia kulinarna”.

Od paru  lat w naszej szkole działa kółko kulinarne. W bieżącym roku szkolnym 2018/2019 w ramach innowacji pedagogicznej realizowane są zajęcia kulinarne  pod hasłem ,,Akademia kulinarna”, w których uczestniczą uczniowie klasy  pierwszej. Głównym założeniem  zajęć jest rozwijanie zainteresowań uczniów sztuką kulinarną, przygotowywaniem potraw  i ich wyeksponowaniem. W czasie zajęć poruszane są także takie tematy jak: BHP podczas zajęć, wartości odżywcze warzyw i owoców oraz przykładowe jadłospisy dla dzieci. Uczniowie poprzez zabawę dowiadują się wielu ciekawych rzeczy - rozpoznają składniki, uczą się je ze sobą łączyć, wspólnie pracują przy tworzeniu efektu ostatecznego. Podczas praktycznych zajęć uczą się przygotowywać zróżnicowane dania: eksperymentują i próbują tworzyć własne kompozycje smakowe, posługując się różnymi kuchennymi akcesoriami, a także wykorzystując techniki sprawnego, ale bezpiecznego siekania, krojenia i wielu innych umiejętności ułatwiających kucharzom pracę. Nauka praktycznego gotowania ułatwia dzieciom nabycie cennych umiejętności kulinarnych przydatnych przez całe życie. Dzięki tym zajęciom uczniowie również  się integrują, uczą się współdziałania.                                                                     

Zajęcia kółka kulinarnego odbywają się w środy  w godz. 12.55- 14.20.  

Prowadząca zajęcia: Barbara Dymon 

 

Kolorowe kanapki                   

Podczas pierwszych zajęć dzieci sprawnie i chętnie przygotowywały kanapki,  według własnych upodobań. Każdy miał wybór składników,  które najbardziej preferuje i lubi. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem wykonywały przydzielone im prace, dbały  o higienę podczas sporządzania posiłku. Samodzielnie kroiły paprykę, pomidory, ogórki, szynkę i ser. Każda kanapka wyglądała estetycznie i niepowtarzalnie.   Dzieci zjadały  je z wielkim apetytem i uśmiechem na ustach. 

 

 

 

Sałatka owocowa

Było smacznie, a przede wszystkim zdrowo, gdy pierwszaki  własnoręcznie przygotowywały sałatkę owocową z jabłek, bananów, gruszek, kiwi, brzoskwiń, ananasa oraz winogron. Przed przystąpieniem do pracy dzieci dokładnie umyły ręce, a następnie założyły fartuszki, w których wyglądały jak mali kucharze. Następnie pod czujnym okiem nauczyciela uczyły się i zarazem  doskonaliły technikę krojenia, obierania i dekorowania. Nie zabrakło również rozmów nt. wartości odżywczych owoców i  zasad bezpieczeństwa przy posługiwaniu się nożem. Przyrządzanie sałatki dało dzieciom wiele satysfakcji i radości. Degustacja odbywała się w miłej atmosferze, dzieci delektowały się zdrowymi, smacznymi i kolorowymi sałatkami.

Więcej o: Innowacja pedagogiczna ,,Akademia kulinarna”.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „W KRAINIE BAŚNI, BAJKI I FANTAZJI

2019-03-05

 

W roku szkolnym 2018/2019 realizujemy innowację pedagogiczną „W krainie, baśni, bajki i fantazji”, adresowaną do naszych najmłodszych wychowanków – przedszkolaków. Bibliotekarka Monika Horecka prowadzi spotkania czytelnicze we współpracy z przedszkolankami: Moniką Korus, Barbarą Tokarz i Gabrielą Grabowską.

Głównym motywem jej wprowadzenia była chęć wsparcia dzieci w rozwoju umysłowym i społecznym poprzez wprowadzenie w świat wartościowej literatury dziecięcej, a wzięła się ona z głębokiego przekonania, że ciekawa książka z pięknymi ilustracjami doskonale pomaga zrozumieć siebie i świat. Czytanie dla przyjemności odgrywa niezwykle ważną rolę w rozwoju dziecka, ma dobroczynny wpływ na budowanie dobrych relacji, u dzieci buduje poczucie własnej wartości, wiary w siebie, wewnętrznej siły, dostarcza szereg korzyści umysłowych i językowych. Dzieci, którym się czyta będą używały bogatego
i pięknego języka, posiądą umiejętności ciekawej konwersacji, łatwość publicznego wypowiadania się w sposób jasny, logiczny i obrazowy. Odpowiednio dobrane lektury pokazują wzorce właściwych zachowań, uczą odróżniania dobra od zła, rozwijają wrażliwość moralną, uczą zastanawiania się nad konsekwencjami własnych słów i czynów. Zatem codzienne lektury to znakomity sposób uczenia dzieci wartości moralnych oraz najróżniejszych umiejętności ważnych do funkcjonowania we współczesnym świecie.

Cele ogólne innowacji pedagogicznej

- popularyzacja czytelnictwa (wdrożenie do codziennego kontaktu z książką, zapoznanie z wartościową literaturą),
- wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci (zachęcanie do działań kreatywnych, kształtowanie umiejętności słuchania, wzbogacenie słownictwa, zachęcanie do wypowiedzi na temat lektury, poszerzenie horyzontów myślowych),
- pokazanie możliwości spędzania wolnego czasu.

Niniejsza innowacja ma na celu promocję czytelnictwa wśród najmłodszych. Ma ona zachęcać i motywować dzieci do regularnego kontaktu z książką i rozwijać ich kreatywność, a w rezultacie nauczyć czerpania przyjemności z lektury.

Więcej o: INNOWACJA PEDAGOGICZNA „W KRAINIE BAŚNI, BAJKI I FANTAZJI

"Write to be understood" - innowacja pedagogiczna z języka angielskiego

2019-03-01

W obecnych czasach sprawność pisania zyskuje na ważności. Przyczyn takiego stanu rzeczy należy upatrywać w potrzebach komunikacyjnych. Młodzi ludzie, chcąc nawiązać kontakty przy użyciu nowoczesnych form komunikowania się, na przykład poprzez komunikatory internetowe lub pocztę elektroniczną, muszą nauczyć się sprawnego pisania.

 

Rozwijaniu sprawności pisania w sposób naturalny i współczesny ma służyć program opracowany przez nauczyciela języka angielskiego, panią Katarzynę Szewczyk.

 

Program jest realizowany przez uczniów klasy VIII, którym pisanie przyda się podwójnie, nie tylko jako umiejętność na czasie, ale również jako przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty.

Więcej o: "Write to be understood" - innowacja pedagogiczna z języka angielskiego

"The sky's the limit" - innowacja pedagogiczna z języka angielskiego

2019-03-01
Powiększ zdjęcie

W języku angielskim, idiomy, przysłowia i inne wyrażenia są ważną częścią codziennej wypowiedzi zarówno pisemnej, jak i ustnej. Ze względu na to, że nie zawsze jesteśmy w stanie zrozumieć sens idiomów w sposób dosłowny, należy zapoznać się ze znaczeniem i zastosowaniem każdego z nich. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że potrzeba ogromnego nakładu pracy, ale bez obaw - uczenie się idiomów to nie tylko nauka, ale także zabawa, w szczególności, kiedy porównujemy idiomy angielskie z polskimi.

Nauka rozumienia idiomów oraz ich zastosowania sprawi, że angielski stanie się bardziej płynny, również bardziej interesujący czy nawet zabawny. Jest do doskonały sposób na zabawę i rozwój pamięci. Stąd też pomysł, aby angielskie idiomy wykorzystać szerzej w nauczaniu, przeobraził się w program innowacyjny stworzony przez nauczyciela języka angielskiego, panią Katarzynę Szewczyk. Program jest realizowany w klasie VI, VII i VIII.

Co miesiąc będziemy poznawać kilka nowych idiomów, rozpracowywać je w języku angielskim i polskim, ale oprócz tego wykorzystamy idiomy do zabawy, w konkursach i projektach.

Pamiętajcie!

                                  The sky’s the limit! (Świat stoi przed Wami otworem!)


 

 

Więcej o: "The sky's the limit" - innowacja pedagogiczna z języka angielskiego