Zespół Szkolno Przedszkolny
w Porębie Radlnej
Poręba Radlna 119
33-112 Tarnowiec
Zespół Szkolno Przedszkolny
w Porębie Radlnej
Poręba Radlna 119
33-112 Tarnowiec
Piątek, 2024-05-03
Imieniny: Jaropełka, Marii
Innowacja pedagogiczna „Młody konstruktor"- koło majsterkowicza .
Założeniem innowacji pedagogicznej „Młody konstruktor” jest wprowadzenie uczniów do majsterkowania i konstruowania jako atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu, rozwijającej pomysłowość, kreatywność, samodzielność i zdolności manualne.
Proponowana innowacja zakłada także oddziaływania terapeutyczne osiągane poprzez wspólną pracę, polegające na likwidacji napięć, wyciszeniu się, budowaniu więzi grupowej, pomocy i współdziałaniu. Zajęcia w sposób praktyczny wpisywać będą się w idee recyklingu, polegającą na budowie nowych rzeczy z wykorzystaniem starych, niepotrzebnych materiałów.
Adresatami innowacji są uczniowie uczęszczający do 4 ,5 i 6 klasy szkoły podstawowej. Czas realizacji innowacji obejmuje cały rok szkolny 2019/2020. Zajęcia odbywać się będą w wymiarze dwóch godzin lekcyjnych tygodniowo. Zajęcia prowadzi pan Marek Misiaszek.
Sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej „Młody konstruktor”.
Innowacja pedagogiczna „Młody konstruktor” realizowana była w roku szkolny 2019/2020. Skierowana była do uczniów klasy 4, 5 i 6. Założeniem innowacji było rozbudzenie u uczniów zamiłowania do majsterkowania jako ciekawej i pożyteczny formy spędzania wolnego czasu. W trakcie zajęć uczestnicy poznali w teorii
i praktyce zasady bezpiecznego korzystania z podstawowych ręcznych narzędzi. Głównym materiałem wykorzystywany podczas zajęć było drewno, karton oraz plastik nadający się do powtórnego użycia. Uczniowie w trakcie zajęć nabyli nowe umiejętności jak posługiwanie się młotkiem, pilnikiem, piła ręczną, wkrętarką akumulatorową, narzędziami do pomiarów. Na zajęciach uczestnicy samodzielnie wykonywali między innymi stół roboczy, ozdoby z drewna związane ze świętami, karmnik dla ptaków, dekoracje na dyskotekę andrzejkową oraz prowadzili drobne prace naprawcze na terenie szkoły, na przykład przykręcanie siedzisk na trybunie sportowej przy boisku.
Jednym z zadań innowacji było promowanie wśród uczniów idei recyklingu, poprzez wykorzystanie niepotrzebnych rzeczy jako materiału do budowy nowych przedmiotów.
Innowacja cieszyła się sporym zainteresowaniem wśród uczniów. Uczestnicy nabyli nowe umiejętność manualne, wiedzę praktyczną oraz rozwijali swoją kreatywność
i zaradność. Zajęcia ukazały majsterkowanie jako oryginalny, przyjemny
i pożyteczny sposób spędzania wolnego czasu.